Collection:
67/12/0
Wydział Powiatowy w Świnoujściu
Wydział Powiatowy w Świnoujściu
|
|
Archiwum Państwowe w Szczecinie Oddział w Międzyzdrojach | |
- brak danych - | 1946-1950 |
- brak danych - | 1946 - 1950 |
- brak danych - | tak |
administracja ogólna - władze powiatowe, okręgowe | polski |
inwentarz książkowy | Yes | w bazie IZA |
Zgodnie z dekretem z 23 listopada 1944 r. wszystkie czynności kancelaryjne wydziałów powiatowych załatwiały starostwa powiatowe (zajmowały się tym odrębne referaty samorządowe starostw powiatowych, które formalnie istniały do 1950 r.) Od 1947 r. wydziały powiatowe zaczęły jednak tworzyć własne biura. Statut organizacyjny biura przewidywał jego podział na 4 referaty: Ogólno-Administracyjny, Finansowo-Budżetowy, Społeczno-Gospodarczy iInspekcji.
Wydziały powiatowe zakończyły swoją działalność w okresie czerwiec-lipiec 1950 r. tj. wraz z wejściem w życie ustawy z 20 marca 1950 r. o terenowych organach jednolitej władzy państwowej (Dz.U.R.P. 1950 r. nr 14 poz. 130). Ustawa ta zniosła organy samorządu terytorialnego oraz terenowe organy administracji rządowej. Kompetencje ich przejęły rady narodowe i ich prezydia. 1. DZIAŁ OGÓLNO-ADMINISTRACYJNY (9 j.a., lata 1947-1949): protokoły posiedzeń Wydziału; sprawy organizacyjne; sprawy personalne pracowników samorządowych.
2. DZIAŁ FINANSOWO-BUDŻETOWY (72 j.a., lata 1946-1950): zarządzenia i uchwały w sprawach budżetowych, budżety Wydziału Powiatowego oraz sprawozdania wykonania budżetu; budżety miast i gmin oraz sprawozdania z wykonania budżetu.
3. DZIAŁ SPOŁECZNO-GOSPODARCZY (6 j.a., lata 1947-1950): sprawy gospodarki komunalnej i inwestycji; organizacja zakładów samorządowych; sprawozdania i informacje.
4. DZIAŁ INSPEKCJI (9 j.a., lata 1947-1949): odpisy protokołów posiedzeń rad narodowych niższego szczebla; protokoły kontroli zarządów miejskich i gminnych. Zespół opracował Józef Pluciński - 1971 r.
No. | Name | Units | Dates | Number of scans |
---|---|---|---|---|
Units without series | 0 | 0 | ||
1 | Dział Ogólno-Administracyjny | 8 | 1947-1950 | 0 |
2 | Dział Finansowo-Budżetowy | 72 | 1946-1950 | 0 |
3 | Dział Społeczno-Gospodarczy | 6 | 1947-1950 | 0 |
4 | Dział Inspekcji | 9 | 1947-1949 | 0 |
5 | Dopływ 2004r.-akta Działu Ogólno-Administracyjnego | 1 | 1948-1948 | 0 |
Units in the collection::
|
Number of units per page |
Amount of archival material
96
96
0
0.70
0.70
0.00
Amount of non-archival material
0
0.00
- brak danych -