Akta gminy Dąbrowa z siedzibą w Kowalewku powiat mławski
|
|
Archiwum Państwowe w Warszawie Oddział w Mławie | |
- brak danych - | 1938-1954 |
- brak danych - | 1938 - 1954 |
- brak danych - | tak |
administracja ogólna - akta gmin i gromad | polski |
inwentarz książkowy | Yes | 207 ja |
spis roboczy | Yes | 3 ja. |
Dział finansowo-budżetowy: budżety na lata 1945-1950 i sprawozdania rachunkowe,wymiar i pobór podatków, w teczce pt. „dochody obce” jest wykaz osób wysiedlonychw czasie okupacji (sygn.42).
Dział gospodarki gminnej: sprawy drogowe, księgi biercze szarwarków oraz wymiaru i wykonania świadczeń w naturze, sprawy obowiązkowych dostaw, aktadotyczące parcelacji powojennej.
Dział administracji społecznej: sprawy oświaty i walki z analfabetyzmem, spispoległych i pomordowanych podczas wojny, sprawy obywateli radzieckichpoległych oraz zamieszkałych w gminie.
Dział administracyjny: spis ludności z 1946 r., NSP w 1950 roku-ogólne zestawienia, sprawy rolnictwa i świadczeń rzeczowych, wojskowe i ewidencjiludności, w tym imienne listy osób podlegających rejestracji do celów wojskowych,imienna lista oficerów, dokumenty metrykalne poborowych, spisy młodzieży dlapotrzeb organizacji :Służba Polsce”.
Akta Gminnej Rady Narodowej: protokoły posiedzeń rady z lat 1945-1951, komisji oświatowej z lat 1948-51 oraz protokoły zebrań sołtysów z 1950 r.
II. Prezydium Gminnej Rady Narodowej.
Referat ogólno-administracyjny: zarządzenia i uchwały powiatu dotyczące gmin,protokoły sesji rady i posiedzeń prezydium, plany pracy rady, prezydium i komisji,sprawozdania z działalności rady i jej organów, statystyka gminy z 1951 r., podział administracyjny, sprawy osobowe pracowników, radnych i sołtysów, rejestr spraw karnych za niewykonanie obowiązkowych dostaw, skargi i zażalenia, protokoły z zebrań kół ZSL, Narodowy Plebiscyt Pokoju.
Referat finansowy: budżety z lat 1951-1954, sprawy podatkowe.
Referat socjalno-kulturalny: sprawy oświaty, zdrowia i akcji sanitarnej, teczka dotycząca świat i obchodów np. 1 Maja, dożynki, urodziny tow. Bieruta, sprawy dróg i szarwarków.
Referat wojskowy: spisy młodzieży dla potrzeb organizacji „SP”.
Referat rolny: akta instruktora rolnego, ankieta klasyfikacji gruntów, plany produkcyjne i inwestycyjne w zakresie rolnictwa, akcja siewna i ochrona roślin, sprawy gospodarstw opuszczonych i zaniedbanych. Na podstawie protokołu skontrum w 2005 r. dopisano 3 ja., 0,03 mb
No. | Name | Units | Dates | Number of scans |
---|---|---|---|---|
Units without series | 0 | 0 |
Amount of archival material
210
207
0
1.03
1.00
0.00
Amount of non-archival material
0
0.00
- brak danych -